Så går vi äntligen in i december, å som jag har längtat! Det kommer bli en helt fantastisk månad, men inflytt, julmys, ledighet och umgänge med nästan alla mina favoriter. Lyckas jag bara få ner Maja och Fredrik över nyår så är det fullbordat, men där kanske jag måste lägga in en till växel! I förra veckan var uppe i Luleå, där vi började med att fira av Simons Av4ning, avslutningshögtiden. Han vann, inte helt oväntat, Ester Anderssons stipendium och vi är alla så stolta. Efterfesten var den roligaste vi varit med om på länge, och klockan 3 blev jag och Simon utslängda, snopna och förvånade över vad klockan hunnit bli! Efter en lugn söndag var det dags för arbetsvecka igen, en vecka som jag spenderade på regionkontoret i Luleå och deras underhållsgäng. Det var väldigt intressant, och jag lärde mig massor om allt ifrån snöröjning på bangårdar till planering av spårväxlar och diverse databaser och processer. Väldigt lärorikt! I helgen har vi sedan köpt en säng och fikat med gamla klasskompisar och Simons släkt samt förberett inför flytt. Nästa gång jag åker upp, luciahelgen, då blir det packning och flytt på riktigt, för den 17:e får vi tillträde till lägenheten(!). 
 
Just nu befinner jag mig i Göteborg på kurs, imorgon ska jag få lära mig allt om entreprenadjuridik. Kul värre! Jag bor på Clarion Hotel Post, ett läckert hotell precis vid centralstationen. Efter jobbet tog jag en simtur uppe i deras takpool, en utomhuspool som är uppvärm året om. Inte så miljövänligt kanske, men väldigt mysigt. Nu är jag dock väldigt trött, det har varit en lång dag idag. 
 
Så, sängen för mig! Godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej